poniedziałek, 4 czerwca 2012

Leniwe gołąbki kawalerskie w sosie

Od dawna krąży wiele przepisów na gołąbki po kawalersku tzw. leniwe gołąbki z mielonego mięsa i kapusty szatkowanej. Oto mój sprawdzony przepis, gołąbki są mięciutkie, smaczne i cala rodzina je uwielbia:







składniki:

- 70 dag mielonego mięsa
- woreczek ryżu ugotowany
- 2 cebule
- marchewka
- pół główki kapusty (może być też włoska)
- marchewka
- puszka pomidorów bez skórki
- przyprawy: ziele angielskie, pieprz, majeranek, czosnek, papryka mielona
- jajko

Mielone mięso wymieszać z czosnkiem, pokrojoną cebulą, przyprawami, jajkiem, dodać ewentualnie bułkę tartą. Ugotować poszatkowaną kapustę z kostką bulionu, maggi, vegetą przez około 25 minut.  Troszkę kapusty odłożyć na dno garnka. Kiedy kapusta troszkę ostygnie dodać do mięsa po kolei:  2 cebulki usmażone na maśle, odciśniętą kapustę, ryż. Wymieszać, obtaczać w mące i smażyć przez około 3-4 minuty do zrumienienia kotleciki, wkładać do garnka na część poszatkowanej kapusty, zalać wodą z bulionem w której gotowała się kapusta. Dodać startą marchewkę, gotować około 35 minut na wolnym ogniu. Ja zgęściłam na koniec wodą z mąką, dodałam troszkę cukru, sól, paprykę w proszku, dodałam też posiekany koperek.

Rady: można do mięsa dodać też posiekany koperek, kmin mielony, cząber, natkę pietruszki – co kto lubi.

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz