poniedziałek, 6 maja 2013

Soczysta kaczka z chrupiącą skórką pieczona w garnku rzymskim z żurawiną

Fantastyczna, soczysta kaczka z owocami - żurawiną, śliwkami, jabłkami pieczona w garnku rzymskim z chrupiącą skórką:





składniki:


- mrożona kaczka
- suszone śliwki, żurawina (po dwie garście)
- 2 jabłka
- tymianek, pieprz, sól,
- miód - dwie łyżki
- masło klarowane
- musztarda lub ocet balsamiczny

Kaczkę dokładnie umyć, opalić włoski. Natrzeć przyprawami i marynatą z miodu i musztardy (ja użyłam tym razem octu balsamicznego). Zostawić na noc do lodówki. Na drugi dzień na maśle podsmażyć śliwki z żurawiną. Jabłka pokroić w ćwiartki i faszerować na przemian kaczkę jabłkami i zurawiną, Dobrze jest do środka włożyć odrobinę masła i też posolić kaczkę wewnątrz.

Przygotować garnek - wstawić na 30 minut do zimnej wody (musi być cały zanurzony), na dno naczynia włożyć pokrojone jabłka i na to kaczkę. Polać masłem klarowanym, wstawić do ZIMNEGO piekarnika i przykryć pokrywą. Piec około 2 godziny, ale na 30 minut przed końcem pieczenia koniecznie odkryć pokrywę i zapiekać do zrumienienia skórki.
Mięso z garnka jest niesamowicie soczyste i aromatyczne. Nie trzeba często podlewać kaczki, aby mięsko nie było suche, bez obawy. Ja podałam z kluseczkami śląskimi i burakami.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz